30 Ekim 2015 Cuma

SEDONA 710 İNCELEME

Yılın son aylarına gelmiş olsak da Sedona'nın bu yıl ürettiği  700 serisi bisikletleri hakkında bir şeyler yazmak için hala geç olmadığını düşünüyorum. Markanın 10. yılına özel logolarıyla çıkan bu bisikletler çok güzel renk seçenekleriyle sunulmuşlar. 710 modelinin kadın modeli de 710-L olarak görücüye çıkmış durumda.

Sedona'nın giriş seviye dağ bisikleti kullanıcılarına hitaben ürettiği bu modeller gerçekten övgüyü hakediyorlar.





Resimde gördüğümüz benim de sahip olduğum tatlı mı tatlı bir siyah ağırlıklı sarı ve gri renklere de sahip 710. 

İki renk seçeneğiyle sunulmuş olmasına rağmen diğer renk seçeneği olan  gri mavi kombinasyonu   bana pek hoş gelmedi. siyah lastikler ile gri kadronun pek de uyumlu olmadığını düşünüyorum açıkçası. Bu yüzden  siyah renklerin hakimiyetinde olan modelden yana kullandım seçeneğimi. Ayrıca 16, 18 ve 20 inç kadro boyu seçenekleri var. Kadro boyu ile ilgili ayrıntılı geometrik ölçümler ise ağağıdaki tabloda görülüyor.
  
Tabloda yer alan bir çok gereksiz bilgi olduğunu düşünüyor olabilirsiniz ancak ben bu noktada şu bir kaç bilgiyi sizlere aktarmak istiyorum. Boyumuza göre kadro seçerken dikkat etmemiz gereken önemli noktalardan bir tanesi kadro boyu büyüdükçe değişen şeyler neler?
Bu tabloda bunları çok güzel görebiliyoruz sele dikmesi(E) ve üst boru(B) boyutlarında değişime dikkatinizi çekmek istiyorum. ayrıca maşa açısı (Y) ve Sele dikme açısı (X) bütün kadro seçeneklerinde aynı olduğu için 18 inç kadro alma furyasına katılmanıza gerek yok. eğer boyunuz daha dOğrusu iç bacak ölçümleriyle bulmuş olduğunuz size uygun kadro seçeneği 16 inç veya 20 inç ise gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Sürüş konforunuzu artırmak için yapmanız gereken kesinlikle kendinize uygun kadro boyunu almaktan geçer.



















Gelelim 710 modelin özelliklerine  değinmemiz gereken noktaları şunlar;

Vites sistemi olarak Shimanonun giriş modellerinden birisi olan Altus sistem kullanılmış. 24 vitesli sistemin ön aktarıcısı  sis(shimano index sistem) aynakolumuz  ise sram markasının aynakollarından truvativ E-300  Modeli. 42-32-22 dişli yapraklarına sahip. vites sistemimizin arka tarafına bakacak olursak  yine Altus modelinin 12-32 dişli aralığına sahip 8'li ruble ve Altus arka aktarıcıya sahip. ortalama bir kullanıcıyı çok rahat bir şekilde tatmin edebilecek ekipmanlarla donatılmış gerçekten de. 

Bisikletmizin en kötü yanı Cst markasının 2.10 cm' lik lastikleri(bu lastiklerden sonra cst den soğudum gerçekten). Cst markası her ne kadar güzel lastikler üretebilse de bu modelde kullanılan cst lastikler  ülkemizde dağ bisikleti alıp asfaltta kullanan insanların çok fazla olduğunu varsayarsak aşırı güvensiz bir sürüş imkanı sunmakta. bisiklet üzerinde boş yollarda ve hızlı girilen virajlarda sırf bu lastik yüzünden çok fazla kaza yapma tehlikesi altında kalabilirsiniz. dişli yapısı sayesinde toprak çakıl vs gibi yollarda rahat bir sürüş imkanı sunsa da maalesef lastikleri beni tatmin etmeye yetmedi. Bir ay kadar kullandıktan sonra  bütçeme de uygun olduğu için chaoyang marka 2.0 tour model dişsiz lastiği aldım ve bir nebze olsun yol tutuşum daha iyi oldu.

710 modelimizin bir diğer kötü yanı Altus kombine vites ve fren kollarını kullanması yani vites ve fren kolları birbirine entegre. vites sistemini dokuzlu veya onlu sisteme geçirmek istediğinizde bütçenize bir de ekstradan vites fren kolu mastafı girecektir. buna hazırlıklı olmanızı tavsiye ederim.

Bu modelimizn göbeklerine gelecek olursak sram markasının mth-300 giriş modeli kullanılmış. Bu modelin  mth- 330 mth-340 gibi üst modellerinin olduğunu biliyorum ancak aralarında ne gibi farklar olduğunu açıkçası tam olarak bilmediğim için yanıltıcı yorum yapmak istemiyorum. Bisikleti aldıktan bir kaç hafta sonra göbekleri yağlatırsanız uzunca bir süre kullanıcısını üzeceğini düşünmüyorum.

Gelelim fren konusuna Tektro marka v fren kullanılan bisikletimde şu an büyük bir kısmında km saati kullanmasam da 1000 km ye yakın kullandığımı düşünüyorum ve frenlerimde pek bir sıkıntı yaşamadım yakın bir zamanda sanırım fren papuçlarnda değiştirmeyi düşünüyorum...

Açıkçası  RST GLA ML maşası hakkında forumlarda pek hoş şeyler yazılmasa da kilitleme özelliğinin olması sayesinde benim beğenimi kazandı. Zaten Sedona bisikletlerin bu yıl çıkardığı bütün modellerinde kilitli maşa kullandığı için sedona alırken kilitsiz mi acaba diye düşünmenize gerek yok.

son olarak ağırlık konusuna gelecek olursak 12-13 kg olduğunu tahmin ediyorum hiç ölçme fırsatım olmadı ancak giriş seviyesi bir model için ağırlık olarak üzerinde ekstra yük yapacak hiçbir şey yok. bisiklete yeni başlayan kullanıcılar için epey hafif gelecektir eminim ancak bir yol bisikleti hafifliği beklememenizi öneririm.

710 modeli hakkında söyleyebileceklerim bunlar herkese bol pedallar diliyorum... 
Bir başka yazıda görüşmek üzere..






1 yorum:

  1. 12 yada 13 kg olmasına ihtimal vermiyorum 14 ile 15 arasındadır

    YanıtlaSil