4 Kasım 2015 Çarşamba

2015 YILININ EN İYİ ÇIKIŞ YAPAN BİSİKLETİ:SEDONA 410

(1)


Bu yıl üretimine başlanan ve bundan sonra da devam edeceğine emin olduğumuz bisikletlerden bir tanesi de yeni Sedona 410. 300 serisinden farkı düz maşaya sahip olması. bir çok kullanıcı için en çok aranan özelliklerden bir tanesi olan düz maşalı şehir bisikleti açığını böylece kapatan sedona markasının en yeni modeli 410. sevdiğim bir türk markası olan Sedona yapmış olduğu bu hamle ile kullanıcılardan son derece olumlu geri dönüşler almış gibi görünüyor. 

(2)


Özellikle yılın ilk yarısında yapmış olduğum araştırmalar ve forumlardan  elde ettiğim bilgiler kadarıyla 1000tl civarı bütçeli kullanıcılara şiddetle tavsiye ediliyor. Tavsiye listelerine  en üst sıradan tepeden giriyor...

Şimdi bu güzel bisikleti birazcık daha yakından tanıyalım...

44-48-52-56 olmak üzere dört farklı kadro boyu seçeneği bulunmakta.

(3)



3x8 vites sistemi kullanılan bisikletimizin vites sistemi olarak sram via seçilmiş. Shimano Altus kullanıcıları bu sözüm size Sram'ın Altus'a muadil vitesi sanırım Via. 

Aynakol tercihi olarak 48-36-26 truvativ aynakol kullanılmış. Bu aynakol ile ilgili söyleyebileceğim şey kesinlikle 48  dişliye sahip olan 3. yaprağı sayesinde akışınız hızlanmanız ve yüksek hızlarda devamlılığınızı sağlayarak sürüş yapmanız kesinlikle çok daha kolay olacaktır  hatta bu özelliği sayesinde aşık bile olabilirsiniz bu bisiklete o yüzden fazla kaptırmayın kendinizi. BU güzelim bisikletin neden bu kadar çok önerildiğini yavaş yavaş ben de anlamaya başlıyorum sanırım. Arka kasete gelecek olursak 11-32lik yine sram markasının giriş modellerinden bir tanesi kullanılmış. 

Kaset dişli sayılarından şöyle bir çıkarım yaparsak 48/11 lik en yüksek vites kombinasyonu gerçekten çok güzel bir kombinasyon. En yüksek vitesle bir pedal çevirdiğinizde arka kasetiniz neredeyse 4 buçuk tur atıyor bu da bir pedal çevirmenin size kazancı neredeyse on metre oluyor cidden çok güzel bir rakam. bu bisiklet ile hızlanmak kolay, hızınızı korumak yine çok kolay...

Bu güzel bisiklet konusunda söyleyeceğim son şeylere gelecek olursak göbekler ve lastikler. Göbeklerden başlayacak olursak;  göbekler benim de kullandığım Sram marka mth-300 modeli. Başka yazılarımda da söylediğim gibi kötü göbek yoktur az bakım vardır diyorum ve düzgün kullanımlarda uzun süre sizi üzmeyeceğini düşünüyorum bu göbeklerin... 

ikinci olarak lastiklerimiz kullanmadan bir yorum yapamam ancak nedense Scwalbe markasına karşı büyük bir sempatim var. Bu sempati de marathon plus gibi efsane bir lastiği üretmeleri en büyük  sebep olabilir.  Bu bisiklette kullanılan lastikler ise Scwalbe road cruisader 700x35 modeli. 

(4)

Sedona bisikletlerin en sevmediğim özelliklerinden birisi ise kendi sitelerinde bisikletlerin ağırlıkları konusunda pek bilgi vermemeleri. Her ne kadar sinir bozucu da olsa iletişim sosyal ağlar internet çağında olduğumuzdan dolayı ortaya çıkan forumlardan, kullanıcı yorumlarından bisikletin ağırlığını öğrenmek mümkün. ben bu bisikleti çıplak gözle görüp tartmadım ancak 10.9 kg civarı olduğuna dair çeşitli söylentiler bulunmakta gerçekten çok hafifi bir bisiklet...

410 modeli ile ilgili söyleyeceklerim şimdilik bu kadar. benim de tavsiyeme kulak verecek birisi var ise bu bisikleti ben de şiddetle önermekteyim.







not:
1.fotoğraf sedona bisikletin internet sitesinden alınmıştır.
2,3,4. foğoğraflar bisikletforum kullanıcılarından "erkantuc" isimli yazara aittir(http://www.bisikletforum.com/konu/sedona-410.126255/)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder